از خواص تخمه آفتابگردان چه میدانید؟


 تخمه آفتابگردان حاوی تعداد زیادی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به حفظ کارکرد بهینه‌ی بدن شما کمک می‌کنند.
تخمه آفتابگردان منبع عالی ویتامین E یا گاما توکوفرول که یک آنتی اکسیدان قوی است شناخته می‌شود، علاوه بر این تخمه آفتابگردان غنی از اسید لینولئیک، فیبر، اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین‌های B، فیتواسترول، مس، تیامین، فسفر و سلنیوم می‌باشد.
مزایای تخمه آفتابگردان برای سلامتی: کاهش کلسترول خون ،پیشگیری از سرطان، درمان گرفتگی عضلانی ،لاغری و کاهش وزن و پوست و مو.
تخمه آفتاب گردان منبع خوبی از منیزیم می‌باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که منیزیم به کاهش فشار خون و سردرد‌های میگرنی و همچنین سکته قلبی کمک می‌کند.
تخمه آفتاب گردان منبعی غنی از ویتامین E، اولین آنتی اکسیدان حل کننده چربی می‌باشد. ویتامین E، در طول بدن حرکت می‌کند و رادیکال‌های آزاد موجود در بدن که به مولکول‌ها و ساختار‌هایی که حاوی چربی هستن مانند غشاء سلول‌ها (سلول‌های مغز) و کلسترول آسیب می‌رساند را خنثی می‌نماید.
فواید دارویی و درمانی تخمه آفتابگردان

 جوان سازی پوست صورت : تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر بالای ویتامین E می‌باشد که رادیکال‌های آزاد را از بین برده و از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.

درمان آکنه و جوش صورت: روغن آفتابگردان منبع خوبی از اسید‌های چرب ضروری مانند لینولئیک اسید و استریک اسید است که خواص ضد باکتریایی دارند و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کنند.

 ضد آفتاب طبیعی: تخمه آفتابگردان یک منبع غنی از ویتامین E می‌باشد که پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید محافظت می‌کند و در واقع به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند.

 تقویت و افزایش رشد مو : روی موجود در تخمه آفتابگردان باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود، همچنین ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان باعث بهبود گردش خون در پوست سر شده و رشد مو را افزایش می‌دهد.

 جلوگیری از ریزش مو : تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین B۶ و مس است که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.
 نرم کننده طبیعی مو: روغن آفتابگردان حاوی اسید‌های چرب امگا ۶ بوده که به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای مو‌ها عمل می‌کند.

کبد و کبد چرب: تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین‌های A، D و املاح معدنی فراوانی است که به سلامت کبد کمک کرده و با افزایش سم زدایی کبد به درمان کبد چرب کمک می‌کند. نوزادان و کودکان : تخمه آفتابگردان خطر ابتلا به عفونت را در نوزادان و کودکان کاهش می‌دهد .تخمه آفتابگردان دارای فیبر بالا بوده که هضم را بهبود می‌بخشد و به درمان یبوست کودکان کمک می‌کند تخمه آفتابگردان منبع خوبی از آهن است و برای درمان کم خونی در نوزدان و کودکان مفید است.

 جنین و زنان باردار : تخمه آفتابگردان دارای مقادیر زیادی فولات است که برای جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید بوده و از زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن پایین جلوگیری می‌کند. مقادیر بالای روی موجود در تخمه آفتابگردان برای زنان باردار و زنان شیرده مفید می‌باشد.

 چشم: روغن آفتابگردان غنی از کاروتنوئید هاست که باعث بهبود سلامت چشم و بینایی می‌شود و از بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید جلوگیری می‌کند.

سرماخوردگی : تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر بالای روی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید است.

لاغری و کاهش وزن : تخمه آفتابگردان کالری بالایی دارد، اما مقادیر بالایی فیبر رژیمی هم دارد که باعث بهبود هضم و کاهش اشتها شده که به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *