فواید تخمه آفتابگردان


خمه آفتابگردان برای کمک به خواب:

درباره بهبود خواب، منیزیم می تواند به تبدیل تریپتوفان به سروتونین کمک کند. این یک هورمونی است که می تواند به راحتی بدن و آماده سازی آن برای خواب کمک کند.

تخمه آفتابگردان برای ارتقای رشد و نمو:

پروتئین ها حاوی آمینو اسیدهایی است که راه های انسداد در بدن را می سازند. گرچه مقدار پروتئین در این گیاه کم است اما همین مقدار کم به رشد و نمو بدن کمک می کند.

تخمه آفتابگردان برای درمان پرفشاری خون:

منیزیم نقش کلیدی دز کانال های کلسیمی بدن ایفا می کند که این کانال ها بیشترین تاثیر را بر روی تعادل الکترولیت و فشار خون بدن دارند. حدود 30٪ از نیاز روزانه شما به منیزیم با یک چهارم فنجان تخمه آفتابگردان تامین می شود.

علاوه بر آن تخمه آفتابگردان می تواند یک درمان عالی برای درمان علائم پرفشاری خون است.

تحکیم استخوان ها و ماهیچه ها با تخمه آفتابگردان:

آهن موجود در این گیاه اکسیژن را له ماهیچه های شما می رساند. در حالیکه زینک سیستم ایمنی شما را بهبود می دهد و به شما کمک می کند تا از سرفه کردن و سرماخوردگی به دور باشید .

منیزیم موجود در این تخمه ها برای داشتن استخوان های قوی و تولید انرژی ضروری است. حدود دو سوم منیزیم در بدن انسان در استخوان ها ذخیره می شود. منیزیم به استخوان ها در ساختار فیزیکی و استحکامشان کمک می کند.

تخمه آفتابگردان برای درمان درد آرتروزی:

ویتامین ای به عنوان یک آنتی اکسیدان به صورت مستقیمی با کاهش علائم آرتروز و دیگر حالت های التهابی در بدن در ارتباط است.

تخمه آفتابگردان مفید در دوران بارداری:

تخمه آفتابگردان مملو از فولات یا همان فولیک اسید است که نوعی از ویتامین ب محسوب می شود. فولات برای بارداری بسیار خوب است از آنجا که به تولید سلول های جدید در بدن کمک می کند، هم چنین تکثیر DNA و RNA که برای رشد و نمو جنین بسیار مهم است، را بهبود می بخشد.

همچنین این ماده با ویتامین B12 برای تشکیل هموگلوبین در گلبول های قرمز خون ارتباط نزدیکی دارد. همچنین با داشتن فولات در بدن احتمال بیماری قلبی نیز کاهش می یابد.

تخمه آفتابگردان برای تسهیل یبوست و اسهال:

فیبر بالای تخمه آفتابگردان به عنوان ملین عمل می کند و به تسهیل یبوست کمک می کند

تنظیم عدم تعادل استروژن:

تخمه آفتابگردان یکی از منابع غنی فیتوستروژن است. فیتوستروژن ها متابولیسم کننده با پایه گیاهی هستند. این فیتوستروژن ها از لحاظ ساختاری و عملکردی به هورمون ها شبیه هستند به خصوص استروژن و تستوسترون

فواید تخمه آفتابگردان برای پوست:

مبارزه با آکنه و التهاب

تخمه آفتابگردان حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان های محلول در چربی در درجه اول ویتامین ای و بتا کاروتن است. هر دوی ویتامین های آ و ای توانایی گذر از سد فسفولیپید سلول های پوست و خنثی سازی رادیکال های آزاد را دارند. با حفاظت از این ترکیبات سلولی و بیو مولکولی، این ویتامین ها نقش مهمی را در فعالیت های ضد التهابی دارند. بنابراین به کاهش علائم قرمزی، اگزما، پسوریازیس و دیگر حالت های التهابی کمک می کنند.

علاوه بر آن منیزیم موجود در عصاره آفتابگردان به کاهش کورتیزول کمک می کند و عدم تعادل های هورمونی در بدن شما را تثبیت می کنند. این موضوع به پوست شما اجازه می دهد تا خود را از آکنه باکتریائی خلاص کند و همچنین سلول های جدید را باز تولید می کند.

تخمه آفتابگردان برای پاک کردن آلودگی ها:

آنتی اکسیدان های موجود در عصاره تخمه آفتابگردان در ارتباط با آنزیم های گلوتاتیون پروکساید کار می کنند تا یک سطح بسیاری از زیادی عناصر سمی در پوست را خنثی کنند. از آنجا که روغن آفتابگردان وزن بسیار کمی دارد که این موضوع اجازه جذب آسان مواد شیمیایی را در روند تولید می دهد، مهم است که روغن به دست آمده از منابع آلی، خودرو و مورد اطمینان به منظور به دست آوردن بیشترین فایده از عصاره آفتابگردان، مصرف شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *