تخمه آفتابگردان و فواید و خواص قابل توجه آن


این گیاه در زمین های بازی بسیار عالی و در حین رانندگی طولانی بسیار مفید است. تخمه آفتابگردان یک گیاه بومی آمریکای شمالی است که به یک اساس در فرهنگ های جهانی تبدیل شده است. علی رغم اندازه کوچکشان، تخمه های آفتاب گردان سرشار از منابع ویتامین ها و مواد معدنی و روغن های ضروری هستند. نه تنها خوراکی عالی می باشند بلکه فواید خارق العاده ای نیز برای سلامتی دارند

 

تخمه آفتابگردان برای بهبود سلامتی قلبی عروقی:

تخمه های آفتابگردان حاوی دو ماده مغذی است که سلامتی قلب و عروق را ارتقا می دهد؛ ویتامین ای و فولات

یک چهارم فنجان تخمه آفتابگردان حاوی 60٪ ارزش غذایی ویتامین ای روزانه است. این ویتامین ضروری عملکرد مهم آنتی اکسیدانی را انجام می دهد و سطح متعادل ویتامین ای به کاهش کلی ریسک مرگ زودرس ناشی از بیماری قلبی و عروقی مرتبط است.

ویتامین ای به خنثی سازی رادیکال های آزاد و حفاظت از سلامتی مغز و غشای سلول ها کمک می کند. درباره فواید ویتامین ای اشتباه نکنید، این ویتامین به حفاظت از بدن در مقابل ریسک های مختلف مرتبط است. علاوه بر آن فولات نشان داده است که سلامتی قلب و عروق را از هنگام تولد تا سنین پیری، ارتقا می بخشد. ویتامین ای هموکیستین را متابولیزه میکند، این ماده در آمینو اسید متیونین نشان دهنده مشکلات قلبی عروقی است. فولات و اسیدهای چرب به صورت طبیعی در تخمه های آفتابگردان وجود دارند و با سلامت قلبی عروقی در ارتباط می باشند.

تخمه آفتابگردان منبع کامل منیزیم:

کمبود منیزیم می تواند به مشکلات متعددی از سلامتی اعم از مشکلات سیستم های قلبی عروقی، عصبی و ایمنی منجر شود. سیستم ماهیچه ها و اسکلتی جهت انجام عملکردهای خاص به منیزیم نیاز دارند. اطبای هومیوپاتی به مدت طولانی از منیزیم برای بهبود عملکردهای تنفسی، قلبی استفاده می کردند.

یک چهارم فنجان از تخمه آفتابگردان 25٪ ارزش غذایی منیزیم را به صورت روزانه را تامین می کند. این مقدار از مغز، قلب و ماهیچه ها نیز محافظت می کند.

تخمه آفتابگردان برای حمایت از حال خوب:

امتیاز اضافی منیزیم در تخمه آفتابگردان این است که مزاج و اخلاق را ارتقا می دهد. در حدود صد سال قبل، به بیمارانی که از افسردگی رنج می بردند، منیزیم سولفات داده می شد. این اقدام موفق و سالم بود و به یک گزینه با ارزش تبدیل شد.

حاوی سلنیوم، یک آنتی اکسیدان قوی و بسیار عالی برای سلامتی تیروئید:

تخمه آفتابگردان حاوی سلنیوم، یک ماده مغذی ضروری است. مطالعات یافته اند که سلنیوم یک نقش نهم در عملکرد آنتی اکسیدانی ایفا می کند و به کاهش قرمز شدن و تورم در بدن کمک می کند. اخیرا نیز این خاصیت سلنیوم شناسایی شده است که نقش قاطعی در سوخت و ساز هورمون تیروئید دارد. همچنین این عنصر توانایی ترغیب ترمیم DNA در سلول های آسیب دیده دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *